fbpx

טיפול בפצעי בגרות

חני רוזנברג | נטורופתיה וקוסמטיקה טבעית

חני רוזנברג

נטורופתיה וקוסמטיקה טבעית

כששואלים אותי האם אני מטפלת באקנה בגב אני מיד עונה: "אקנה בגב זה אקנה כמו אקנה בפנים.

טיפול בפצעי בגרות

פצעי בגרות (אקנה) הוא מצב עור רב גורמים המתפתח כאשר זקיקי השיער נסתמים בשמן, תאי עור מתים וחיידקים. הטיפול בפצעי בגרות לא חייב להיות ארוך, כואב ומייגע.. היום יש טיפול טבעי המאפשר אינטנסיביות מועטה ותוצאה מקסימלית תוך מספר שבועות.. לפני שאגלה לכם איך מטפלים נכון ומהר בפצעי בגרות, בואו נבין קודם מה הגורמים תורמים להתפתחות אקנה:

  • שינויים הורמונליים: תנודות הורמונליות, במיוחד בגיל ההתבגרות, יכולות לעורר עלייה בייצור החלב. סבום הוא חומר שמנוני המיוצר על ידי בלוטות החלב בעור. רמות מוגברות של חלב עלולות להוביל לנקבוביות סתומות, ולקדם את הצמיחה של חיידקים הגורמים לאקנה.
  • עודף ייצור חלב: חלק מהאנשים מייצרים באופן טבעי יותר חלב מאחרים, מה שהופך אותם ליותר מועדים לפתח אקנה. ייצור מוגזם של חלב יכול לנבוע מחוסר איזון הורמונלי, נטייה גנטית או תרופות מסוימות.
  • זקיקי שיער סתומים: כאשר תאי עור מתים ועודפי שמן מצטברים בזקיקי השיער, הם עלולים לחסום את פתח הנקבוביות. זה יוצר סביבה אידיאלית לגידול של Propionibacterium acnes, סוג של חיידקים התורמים להיווצרות פצעי בגרות.
  • זיהום חיידקי: Propionibacterium acnes הוא חיידק נפוץ השוכן על פני העור. כאשר הוא לכוד בתוך נקבוביות סתומות, הוא יכול להתרבות במהירות, מה שמוביל לדלקת ולהיווצרות נגעי אקנה בכל הרמות.
  • דלקת: נוכחות של חיידקים בזקיקי שיער סתומים מעוררת תגובה חיסונית, וכתוצאה מכך נוצרת דלקת. נגעים אלו מתפתחים לפצעי בגרות דלקתיים כוללים פפולות, פוסטולות, גושים וציסטות.
  • נטייה גנטית: כל אדם נולד עם עור שונה כתוצאה מגנטיקה משפחתית שיש לה השפעה חדה על בעיות עור בעתיד. וריאציות גנטיות מסוימות עשויות להשפיע על ייצור החלב, תחלופת תאי העור ודלקת, מה שהופך אנשים לרגישים יותר לפתח אקנה. גם אם הפצעי בגרות נובעים מגנטיקה, יש טיפול טבעי לפצעי בגרות בכל הרמות ללא תרופות כימיקליות העלולות לסכן את הבריאות, במיוחד את הכבד.
  • גורמים סביבתיים: חשיפה לגורמים סביבתיים מסוימים, כגון זיהום, לחות גבוהה או חשיפה לחומרים כימיים/מתכתיים הגורמים לסתימת הנקבוביות וגירוי חזק של העור. גירוי זה תורם להתפתחות או החמרה של פצעי בגרות או פצעי אקנה בכלל.
  • גורמי אורח חיים: הרגלי טיפוח לקויים, כמו ניקוי נדיר או שימוש במוצרים חזקים שאינם מתאימים לסוג העור שלכם, עלולים לשבש את האיזון הטבעי של העור ולתרום להתפתחות פצעונים. ממליצה לכם לא לקנות תכשירים מהמפרמים ללא התאמה מדויקת לסוג העור שלכם ולגנטיקה אליה אתם שייכים.
    בנוסף, מתח, חוסר שינה ותזונה עשירה בפחמימות מזוקקות ומוצרי חלב נקשרו להתפרצות אקנה אצל אנשים מסוימים. (יש מאמר נוסף בנושא)

חשוב לציין שבעוד שגורמים אלו ממלאים תפקיד בהתפתחות אקנה, הסיבה המדויקת יכולה להשתנות מאדם לאדם אך ברוב המקרים הטיפול הוא מרחבי, שבתוך זמן קצר העור משתפר פלאים!

כותבת המאמר

חני רוזנברג, נטורופתית וקוסמטיקאית טבעית מחולון. מומחית לבעיות עור בדרך הטבעית מזה שנים.
🌹טיפולי פנים לטיפוח ולבעיות עור
🌹רקיחת מוצרי קוסמטיקה טבעיים על בסיס שמנים אתרים וצמחים לטיפול בבעיות עור ולטיפוח יום יומי.
🌹יופי מבפנים ומבחוץ- תכנית יחודית המשלבת טיפוח עור הפנים ושמירה על אורח חיים בריא וסיוע בירידה במשקל.
🌹טיפולי הסרת שיער בתכנולוגיה מתקדמת לכל הגילאים.

מה זה אקנה הורמונלי אצל נשים?

שימוש בקוסמטיקה נכונה: תמצאו אין ספור מוצרים בפרמים ובאינטרנט לטיפול באקנההאם זה אכן כך? סבון לאקנה מיועד לחיטוי וניקוי העור ובכך למנוע עודף שומן שמצטבר על העור ולסותם אותו. הסבונים מכילים כימיקלים רבים המגרים את העור ומייבשים אותו לגמרי. זאת לא תוצאה טובה ורצויה בשום מצב. חשוב שהסבון יכיל חמאות טבעיות כמו שיאה, קוקוס, קקאו ועוד.. לחמאות יש תכונות ריפוי מעולות מעבר לכמות לחות שהן מספקות לעור. שמנים אתריים כמו עץ התה ולבנדר הידועים בתכונותיהם כמחטאים ומרפאים עור בעייתי.

תרופות מרשם: במקרים חמורים ואחרי ניסיונות כושלים למצוא פתרון לאקנה, רופא עור עשוי לרשום מרשמים לתרופות כימיות חזקות בכדורים דרך הפה. לתרופות אלה יש תופעות לוואי קשות גם לטווח הרחוק. נטילת אנטיביוטיקה אמנם תהרוג את החיידקים, אך כשמפסיקים לקחת האקנה חוזר.

 

אז מה עושים? מה הטיפול הטבעי לאקנה בגב?

בנוסף לטיפים שכתבתי למעלה, הינה כמה הדגשים חשובים לטיפול:

  1. לאכול בריא! המנעו כמה שרק אפשר מג'אנק והיצמדו לשתיית מים מרובה
  2. לחץ מגביר אקנה בכל הרמות ובכל האזוריםמרגישים לחוצים? תיקחו משהו טבעי להרגעה כמו RELAX  בטיפות.. הכי טבעי, הכי בריא.
  3. תרכשו עוד היום את הערכה SPEEDY FIX ותראו שיפור כבר בימים הראשונים!
  4. חשוב לבצע טיפול פנים לאקנה כדי לנקות את העור מעודפי שומן שהצטברו בעור ולמנוע התפתחות פצעים חדשים. הטיפול מעודד חידוש תאי העור ומצמצם פצעונים קיימים.

דברו איתי בטלפון או בוואצאפ לקבל הדרכה נכונה ומתאימה לכם כדי להיפתר מהאקנה בגב אחת ולתמיד

אייקון מספר אחד מעוצב

לשמור על אזור נקי

אייקון מספר שתיים מעוצב

שימוש בקוסמטיקה נכונה

אייקון מספר שלוש מעוצב

שימוש בשמנים אתרים

אייקון מספר ארבע מעוצב

תרופות מרשם

לא רק בגיל ההתבגרות

לפני שאת ממשיכה לקרוא... יש לך שאלה? רוצה להתייעץ? אפשר למלא פרטים ונדבר

ראשית חובה לדאוג לניקיון יום יומי של העור. לשטוף את הפנים בוקר וערב עם סבון קזאין. סבון זה מכיל ריכוז גבוהה של שמנים אתרים המחטאים את העור והורגים חיידקים מידית. בנוסף יש בסבון חלב עיזים, קזאין זה החומר הפעיל שיש בחלב עיזים והוא מאזן את ה-PH בעור ובכך מונע התרבות של חיידקים. הסבון מתאים לניקוי עמוק ולבעיות עור כדוגמת סבוריאה ואקנה. 

סבון חלב עיזים
סבון קזאין לטיפולי אקנה

פעמיים בשבוע למרוח לאחר שימוש בסבון, במסכה המיועדת לאקנה ומכילה חימר ירוק, אבץ ושמנים אתרים לריפוי העור. המסכה מתייבשת על העור לאחר כ-15 דקות כיון שהיא סופחת את כל השומן העודף והרעלים שנמצאים בעור.

מסכת חימר ירוק
פיקסי מסק לטיפול באקנה מסכת חימר ירוק

למרוח פעמיים ביום מהקרם FIXI. הקרם שקוף וקליל על העור. קל למרוח אותו ואפשר להתאפר מיד אחריו. הקרם מכיל צמחי מרפא ושמנים לעידוד התחדשות העור וריפוי פצעים בכל הרמות.

פיקסי קרם לטיפולי אקנה
פיקסי קרם לטיפולי אקנה

מי פנים נעים, מצמחי מרפא לחיטוי וניקיון העור. רצוי לשלב עם הסבון קזאין ולהשתמש במי פנים פעמיים במהלך היום.

מי פנים לעור שמן
מי פנים לעור שמן

טיפול פנימי הוא שימוש בתמצית צמחי מרפא טבעית לגמרי וללא תופעות לוואי כלל. הצמחים מאזנים את מערכת ההורמונלית ומרפאים את העור מבפנים. ללא שימוש בתמצית הטיפול יהיה חלקי ולא נגיע לתוצאה הרצויה.

פיקסי טיפות לטיפולי אקנה
פיקסי טיפות לטיפולי אקנה

לקוחותיי מספרות

המלצות לקוחות | חני רוזנברג

ג'ל משקם

ג'ל טבעי משמנים אתרים כמו: לבנדר ולבונה, הידועים בתכונותם הרפואיות של עור פגום. בשילוב של פרופוליס, קלנדולה, קומפרי, קפסיקום ותה ירוק, הג'ל מצמצם משמעותית את הצלקות.

גל משקם העלמת צלקות אקנה בפנים
גל משקם העלמת צלקות אקנה בפנים

RELAX CREAM

קרם טבעי להרגעת העור ומניעת אדמומיות.

רילקס קרם להזנה ולשיפור מרקם העור
רילקס קרם להזנה ולשיפור מרקם העור

לקוחותיי מספרות

2
1
מסיכת פלאים

קטעי וידאו מומלצים נוספים של חני רוזנברג

איך להכין מסכת לחות והזנה לעור יבש ולפצעונים

חני רוזנברג – נטורופתיה וקוסמטיקה טבעים

הכנת מסכה לפצעונים

3 טיפים איך למנוע "שחורים" על עור הפנים

יש לך שאלה? רוצה להתייעץ? אפשר למלא פרטים ונדבר

דילוג לתוכן