fbpx

מה זה אקנה?

חני רוזנברג | נטורופתיה וקוסמטיקה טבעית

חני רוזנברג

נטורופתיה וקוסמטיקה טבעית

מה זה אקנה? מה גורם לזה ומה זה אקנה הורמונלי? במאמר זה אסביר על התופעה ואיך אני כקוסמטיקאית מומחית לטיפולים אלו יכולה לסייע לך בפתרון הבעיה

מה גורם לאקנה?

מה גורם לאקנה
מה גורם לאקנה

מה גורם לאקנה זאת שאלה מורכבת שיש לה כמה תשובות עיקריות. בואו נבין קודם מה זה.

(ACNE) ובעברית – חַטֶּטֶת, היא מחלת עור נפוצה מאוד בעיקר בגיל ההתבגרות ובשנות ה-30 של נשים רבות. האקנה תופס נתח של כ- 80% מבני הנוער! בהחלט הרבה… כתוצאה מעודף הטסטוסטרון נוצרת דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השיערה, בשילוב של זיעה או ליכלוך תת עורי, נוצרת אינפקציה שתוך זמן מומשך תגרום לפוסטולות (פצעים מוגלתיים). הכל מתחיל כשיש שיבוש הורמונלי בגיל ההתבגרות ולמה זה קורה? כשאנחנו מגיעים לגיל הבגרות, שמתחילה בימינו לבנים מגיל 10 בערך ולבנות מגיל 8. מה גורם לזה ולמה זה מתחיל בגיל כ"כ צעיר? מכיוון שהיום, עם התפתחות המודרניזציה, ישנם כמויות גדולות של רעלים במזון שלנו ובאוויר. בהרצאות שלי אני מאוד אוהבת להסביר מה גורם לאקנה ואת השתלשלות הדברים ואיך ההתפתחות המהירה שחלה על העולם כולו, משפיעה על אורח החיים שלנו ועל העור בעיקר. ארחיב על כך בפסקה של "מה הקשר בין אקנה לתזונה". 

סוגי האקנה הקיימים

סוגי אקנה הקיימים הם: קל, בינוני וקשה.
אקנה יכול להופיע גם באזורים כמו: ישבן, גב, מפשעות וחזה. לא תמיד יודעים להבחין האם מדובר בתופעה ממש או רק בהופעת פצעונים קטנים שיעלמו עם הזמן. לאחר שנים של ניסיון, מדובר באקנה לכל דבר. ברוב המקרים כשמטפלים באקנה בפנים, הפצעונים באזורים השונים משתפרים גם.

אקנה קל- בד"כ בגיל צעיר מתחילים להופיע פצעונים קטנים על הפנים. העור מתחיל להיות אדום (לא חייב) והפצעים מופיעים באזורים מסוימים בפנים ולא על כל הפנים. סוג זה יכול להיות מלווה בפצעונים קטנים, לרוב מתחיל במצח או באף ולא כל הזמן. לפעמים תראו שיפור מסוים ופתאום הפצעים מופיעים שוב. צריך להתייחס לזה כאל אקנה לכל דבר והטיפול הוא דומה בכל השלבים, עם שינויים ברכיבי המוצרים ובתדירות השימוש בהם.

צריך להתייחס לסוגים הקיימים, כמכנה משותף אחד ביניהם וככל שתקדימו לטפל כבר עם הופעת הפצעונים הראשונים, כך תטיבו עם העור ותעזרו למנוע עוגמת נפש בקרב הנוער וצלקות מיותרות בעתיד.

אקנה בינוני- זה שלב יותר מתקדם ויכול להתבטא בעור אדמומי יותר כתוצאה "מהמלחמה" המתקיימת בעור כתוצאה מהזיהום שנוצר. הפצעונים גדולים יותר עם מוגלה באזורים גדולים יותר בפנים ו'או בשאר האזורים שציינתי. בשלב זה יש צורך לטפל מיידית ולא לחכות שיעבור מעצמו כיון שהסיכויים שזה יקרה כ"כ קלושים אם בכלל.

אקנה קשה- הרבה מהסובלים מהתופעה המגיעים אלי לקליניקה, אחרי שניסוי והתאכזבו מהרבה נסיונות כושלים. אני מבינה את המצוקה הרגשית שמלווה אותם והם מגיעים כשאין להם יותר דרכים נוספות לעזרה. בשלב הזה העור כבר אדום עם פצעים מוגלתיים כמעט בכל הפנים במיוחד בלחיים ובמצח. האקנה כבר פעיל מידי והדרך להחלמה תהייה יותר ארוכה.

סוג נוסף הוא אקנה הורמונלי שמופיע אצל נשים. על הנושא הזה ארחיב בהמשך. בכל הסוגים הקיימים חובה לטפל מיידית בבעיה כדי לא להגיע למצב קשה במיוחד. 

אקנה
אקנה

כותבת המאמר

חני רוזנברג, נטורופתית וקוסמטיקאית טבעית מחולון. מומחית לבעיות עור בדרך הטבעית מזה שנים.
🌹טיפולי פנים לטיפוח ולבעיות עור
🌹רקיחת מוצרי קוסמטיקה טבעיים על בסיס שמנים אתרים וצמחים לטיפול בבעיות עור ולטיפוח יום יומי.
🌹יופי מבפנים ומבחוץ- תכנית יחודית המשלבת טיפוח עור הפנים ושמירה על אורח חיים בריא וסיוע בירידה במשקל.
🌹טיפולי הסרת שיער בתכנולוגיה מתקדמת לכל הגילאים.

מה זה אקנה הורמונלי אצל נשים?

אקנה הורמונלי אצל נשים

התופעה מופיעה לא רק אצל בני הנוער, נשים מגיעות אלי ושואלות אותי: "מה זה אקנה הורמונלי"? יש לכך הסבר מפורט וככל שתפנימו את הדברים, יהיה לכן קל יותר לטפל בבעיה ולהגיע לעור חלק. אולי זה ישמע מוזר, אבל אני אוהבת לטפל באקנה הורמונלי אצל נשים כיון שהטיפול מאוד עוזר להחזיר את העור למצב של עור חלק וזוהר. כן, זה אפשרי וזה קורה תמיד אצל המטופלות שלי. אז מה זה אקנה הורמונלי אצל נשים? אני אסביר במפורט: אנחנו כנשים, מערכת ההורמונלית שלנו מפעילה את כל ההורמונים בגוף בכל שלבי החיים. מערכת ההורמונלית אמורה להישאר מאוזנת אם לא משבשים אותה.. מה יכול לשבש מערכת הורמונלית? הריון, לידה, תזונה, תרופות, גלולות, צריכת הורמונים, שינוי מקום ואקלים לאורך זמן ארוך ועוד. 

לשמחתינו, ברוב המקרים מערכת ההורמונלית יודעת לחזור לעצמה ולהתאזן באופן אוטומטי, אפילו בלי שנרגיש… זה קורה כל עשור בערך: בגיל 10 אנחנו מתחילות להתבגר, בגיל 20 אנחנו מפסיקות לגדול ולהתפתח, בגיל 30 אנחנו בשיא של הריונות ולידה, בגיל 40, מתחילים שינויים הורמונלים כתוצאה מחזרת הגוף לאיזון לאחר לידות ובגיל 50 מתחיל הפסקת המחזור. כל עשור, חל שיבוש טבעי של מערכת ההורמונלית והגוף ברוב המקרים חוזר לעצמו בלי שנרגיש. במקרים מסוימים מערכת ההורמונלית לא חוזרת לעצמה ומתחילים שיבושים ופצעים בפנים, במיוחד באזור הסנטר.

כמה טיפים ממני אליך:

אייקון מספר אחד מעוצב

החליפי מצעים כל שבוע.

אייקון מספר שתיים מעוצב

לא לגעת ולא לפצוע את העור!

אייקון מספר שלוש מעוצב

לגשת לקוסמטיקאית מנוסה עם הצלחות בנושא אקנה הורמונלי, לבצע ניקוי עמוק וניקוז של השומנים והקומודונים.

אייקון מספר ארבע מעוצב

אוהבת להתאפר? אין בעיה, השתמשי באיפור טבעי מינרלי, ללא כימיקלים שמאפשר לעור לנשום במשך כל שעות היום.

התשובה לשאלה: מה זה אקנה הורמונלי אצל נשים, מאופיין בפצעים בסנטר כתוצאה בחוסר איזון הורמונלי, עם טיפול נכון והדרכה מעמיקה, העור שלך יחזור להיות חלק ונעים. 

לא רק בגיל ההתבגרות

לפני שאת ממשיכה לקרוא... יש לך שאלה? רוצה להתייעץ? אפשר למלא פרטים ונדבר

איך קוסמטיקאית מומחית לטיפולי אקנה יכולה לעזור לך?

המומחיות שלי מעל עשור כקוסמטיקאית, הוא טיפולי אקנה טבעיים בגיל ההתבגרות ואקנה הורמונלי לנשים. הטיפול הטוב ביותר הוא טיפול פנימי וחיצוני. פנימי- תזונה ותוספי צמחי מרפא בשתייה. חיצוני- טיפולי פנים ושימוש יום יומי במוצרים מתאימים לסוג העור והבעיה. הטיפול ממושך ויכול לקחת כשנה ויותר, אך השינוי לא מאחר לבוא. הגיעה אלי חגית מאשדוד, אחרי שסבלה מתופעה זו כשלוש שנים לאחר לידת ביתה הקטנה. בפגישה הראשונה ערכתי אבחון עור הכולל תשאול מעמיק על אורח החיים שלה כדי לגלות את גורם לבעיה. האבחון כלל גם הסתכלות בזכוכית מגדלת על העור הנגוע כדי לקבוע את רמת האקנה והנזקים שנגרמו כתוצאה מחוסר טיפול או טיפול לקוי/חלקי. לאחר אבחון עור, חגית קבלה תוכנית מסודרת בה הסברתי במדויק מה הולך להיות ומה צריך לעשות. לאחר מכן קבענו טיפול פנים ראשון, לנקות היטב את העור ולהתחיל בתהליך. כבר לאחר הטיפול הראשון חלה עצירה בהתדרדרות.

כקוסמטיקאית מומחית לטיפולי אקנה אני דוגלת בקוסמטיקה מן הטבע, ללא כימיקלים וללא חומרים משמרים. במקום אלה, אני משתמשת בשמנים אתרים טהורים המשמשים כחומר משמר טבעי למוצרים. כבר שנים שאני רוקחת מוצרים טבעיים בהתאם לסוג העור ומצבו. במקרים של אקנה המוצרים עוזרים פלאים! 

במה כדאי להשתמש?

טיפולי אקנה אצל קוסמטיקאית מומחית
טיפולי אקנה אצל קוסמטיקאית מומחית

ראשית חובה לדאוג לניקיון יום יומי של העור. לשטוף את הפנים בוקר וערב עם סבון קזאין. סבון זה מכיל ריכוז גבוהה של שמנים אתרים המחטאים את העור והורגים חיידקים מידית. בנוסף יש בסבון חלב עיזים, קזאין זה החומר הפעיל שיש בחלב עיזים והוא מאזן את ה-PH בעור ובכך מונע התרבות של חיידקים. הסבון מתאים לניקוי עמוק ולבעיות עור כדוגמת סבוריאה ואקנה. 

סבון חלב עיזים
סבון קזאין לטיפולי אקנה

פעמיים בשבוע למרוח לאחר שימוש בסבון, במסכה המיועדת לאקנה ומכילה חימר ירוק, אבץ ושמנים אתרים לריפוי העור. המסכה מתייבשת על העור לאחר כ-15 דקות כיון שהיא סופחת את כל השומן העודף והרעלים שנמצאים בעור.

מסכת חימר ירוק
פיקסי מסק לטיפול באקנה מסכת חימר ירוק

למרוח פעמיים ביום מהקרם FIXI. הקרם שקוף וקליל על העור. קל למרוח אותו ואפשר להתאפר מיד אחריו. הקרם מכיל צמחי מרפא ושמנים לעידוד התחדשות העור וריפוי פצעים בכל הרמות.

פיקסי קרם לטיפולי אקנה
פיקסי קרם לטיפולי אקנה

מי פנים נעים, מצמחי מרפא לחיטוי וניקיון העור. רצוי לשלב עם הסבון קזאין ולהשתמש במי פנים פעמיים במהלך היום.

מי פנים לעור שמן
מי פנים לעור שמן

טיפול פנימי הוא שימוש בתמצית צמחי מרפא טבעית לגמרי וללא תופעות לוואי כלל. הצמחים מאזנים את מערכת ההורמונלית ומרפאים את העור מבפנים. ללא שימוש בתמצית הטיפול יהיה חלקי ולא נגיע לתוצאה הרצויה.

פיקסי טיפות לטיפולי אקנה
פיקסי טיפות לטיפולי אקנה

בנוסף לשימוש במוצרים ותזונה נכונה, יש לבצע טיפול פנים לניקוי העור ביסודיות ולמניעת הופעת פצעונים עתידיים ולמה? 
השומנים מצטברים בנקבוביות כל 3 שבועות לערך, הם מתיישבים שם, מזדהמים ונהפכים לפצעים. אני רוצה לנקות את העור לפני שיזדהם. מטיפול לטיפול ישנם פחות פצעים וחל ריפוי בעור.

לכל קוסמטיקאית מומחית לטיפולי אקנה יש את הדרכים המיוחדות שלה לטיפול בתופעה ואת המוצרים שעליהם היא ממליצה.

לפני שאת ממשיכה בקריאה, הכנתי עבורך סרטון עם הסבר להכנת מסכה ביתית לפצעונים

הכנת מסכה לפצעונים לטיפול באקנה

הקשר בין אקנה לתזונה

הטיפול באקנה קשור לתזונה ומתחיל מזה שפעם גידול המזון היה עם אחוזים נמוכים של כימיקלים, המים שמשקים את הירקות והפירות היו יותר נקיים וחומרי הדברה היו פחות מסוכנים ובכמות יותר קטנה, שאיכות הירקות והפירות לא נפגע. כשהיינו אוכלים עגבניה או מלפפון, הריח של הירק היה מקיף את כל המטבח. היה להם ריח וטעם מושלמים. וכך גם לגבי מזונות נוספים. עם המודרניזציה שגדלה והתפתחה, גם כתוצאה מגידול אוכלוסין, הכניסו יותר רעלים וחומרי הדברה פחות ידידותיים לסביבה ולבני אדם. חל שינוי באיכות המזון כולו ולא רק בפירות והירקות שמהווים מקור חשוב לויטמינים ומינרלים לגופנו. גם התזונה שמהווה מקור לחלבון עשיר לגוף השתנתה והיום היא פחות איכותית כמו לדוגמה בבשר ובעופות. פעם היו מגדלים עופות לפחות במשך שנה, היום תוך חודשיים האפרוח הופך לבוגר ואיך? כתוצאה מהורמונים שנותנים להם עוד כשהם אפרוחים. ההורמונים האלה נשארים בגופו של העוף או הבקר וכשאנחנו אוכלים אותם, הם נכנסים לגופנו ומחוללים שינויים הורמונלים לא נחוצים.

הקשר בין אקנה לתזונה
הקשר בין אקנה לתזונה

כששואלים הרבה רופאים מה הקשר בין אקנה לתזונה, הם לא תמיד יודעים לקשר בין השתיים.

גם החטיפים והקינוחים שאנחנו מכניסים הביתה מעודדים התפרצות והחמרה של התופעה בגלל השומן הרווי הגבוה שהם מכילים. רובם מטוגנים בשמן עמוק מזוכך, מטובלים בכמות גבוהה של מלח ומונוסדיום גלוטומט שבחלק ממדינות באירופה כבר יצאו מכלל שימוש.
הגוף גם ככה מייצר שומן עודף בעור, למה להוסיף לו עוד מהתזונה? במקום זאת כדאי לעבור לתזונה דלת שומן רווי ומלח ולאכול בריא כדי לעודד ריפוי.

השפעת התזונה על האקנה
השפעת התזונה על האקנה

מה כן לאכול?

להרבות במים, מים מנקים את הגוף. להתחיל תמיד בכל ארוחה עם סלט טרי, ככה גם תאכלו פחות פחממות כי תהיו שבעים חלקית, מה שיגרום לגוף לאבד משקל. לצמצם משמעותית את הצריכה בחלבון מן החי כמו: מוצרי חלב, עוף  ובשר בקר. לשלב בתפריט קטניות ודגנים מלאים, למשל מג'אדרה מצוינת כמקור לחלבון מן הצומח. טחינה, אבוקדו, אגוזים ושקדים לא קלויים, מהווים מקור מצוין לויטמינים ומנרלים המעודדים את הגוף לפנות פסולת ולהתרפא. את השומן הבריא מהתזונה, הגוף ינצל לחשיבה, אנרגיה, לעשות פעולות בסיסיות כמו ללכת, לרוץ, לאכול ועוד.  
המנעו כמה שאפשר מחטיפים, שוקולדים, פיצוחים ושתייה מתוקה.

לסיכום, הקשר העיקרי בין אקנה לתזונה הוא- ככל שתאכלו בריא יותר ככה תראו שינוי מהיר יותר.

לקוחותיי מספרות

המלצות לקוחות | חני רוזנברג

העלמת צלקות פוסט אקנה בפנים

כשמגיע אלי מטופל/ת עם אקנה, הדבר הראשון שאני מתייחסת אליו הוא: עד כמה אפשר למנוע את הצלקות הבאות? עד כמה המצב חמור והאם התחילו כבר צלקות… לטפל בפצעים זאת לא הבעיה, ניסיון של שנים מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש, יש תוצאות נפלאות בהעלמת פצעים בדרך הטבעית וללא מעורבות תרופות כימיות. מזה אני כלל לא דואגת. הפצעים יעברו, יקח זמן, זה דורש התמדה, רצון גדול מצד המטופל ושיתוף פעולה מלא ביננו. זאת לא הבעיה הרצינית. העלמת צלקות אקנה בפנים זה יותר מורכב, לא פשוט אבל אפשרי. מתחילים לטפל בצלקות בפנים רק אחרי שהפצעים עברו לגמרי. 

טיפול בצלקות פוסט אקנה

מטופלות רבות שואלות אותי מה זה טיפול בצלקות פוסט אקנה. התשובה היא – טיפול בצלקות וסימנים שנשארו כתוצאה מאקנה בעבר.
אחת הבעיות היותר רציניות היא דווקא הסימנים הכהים, חטטים והחורים שנשארים על העור אחרי שהאקנה עובר. במקרה של פוסט אקנה, הטיפול הוא יותר מורכב וקשה לריפוי מאשר לטפל בתופעה עצמה. אחד הגורמים לפוסט אקנה זה: חטטת בעור. כשנוגעים בפצעים, מקלפים "ומפוצצים" אותם, הרקמות נפגעות, חיידקים נכנסים, מה שגורם לזמן ההחלמה ארוך יותר, אם בכלל. תזכרו: כשאתם נוגעים ומחטטים בפנים, "מפוצצים חצ'קונים או מנסים להוציא "שחורים" בעצמכם, אתם פוגעים ברקמות העמוקות של העור וכל פצע שיתלווה לזה עלול להיות הצלקת הבאה שלכם!

לשאלה: מה זה טיפול בצלקות פוסט אקנה, יש תשובה נוספת: אקנה לא מטופל!

הרבה חושבים שאם האקנה הגיע בגיל צעיר, עדיף לא לגעת ואולי זה יעבור לבד…. טעות! כשהמצב מאובחן כבינוני או קשה, כל יום שלא מתחילים טיפול הסיכויים לצלקות גדלים. פצעים, במיוחד פוסטולות (עם מוגלה) לא נעלמים לבד מפני שמעורב בכך כמה גורמים יחד, וכל אחד תורם את חלקו בהופעת הפצעים (יש הסבר מפורט לגורמים למעלה) ועד שלא ניגע בכל אחד מהגורמים, נעבוד יחד ובהדרכה מלאה על המשך טיפול בבית, הצלקות קרובות להגיע…
לסיכום, חשוב לדעת מה זה טיפול בצלקות פוסט אקנה בעיקר כדי לדעת איך להמנע מהתופעות הנלוות.

לאחר שנים של ניסיון, נוכחתי לדעת שכדי לשפר צלקות פוסט אקנה, מכשיר FR Dot בשילוב מוצרי קוסמטיקה יחודיים, עושים עבודה נפלאה!

אני משתמשת בשיטות טבעיות שנותנות תוצאות טובות:

אייקון מספר אחד מעוצב

טיפולי פנים עם מכשור מתקדם

הטיפולים מתבצעים באמצעות ידית יחודית אשר ממקדת אנרגיה רבה בנקודות זעירות, טכנולוגיה ייחודית זו מאפשרת להעביר אנרגיית RF לתוך עומק שכבת הדרמיס אשר לבסוף יהפכו לרקמה חדשה ובריאה

אייקון מספר שתיים מעוצב

מוצרי קוסמטיקה טבעית

המכילים נגזרות של ויטמין A, אבץ, שמנים אתריים וצמחים לעידוד ריפוי העור והפחתת דלקתיות תת עורית

אייקון מספר שלוש מעוצב

תזונה נכונה לעור

סבון טבעי מצמחים לניקוי העור ביסודיות, במיוחד לעור פגום. יש להשתמש פעמיים ביום, בוקר וערב.
מתאים לכל סוגי העור: עור שמן, עור יבש, עור מעורב ורגיל ועור רגיש.

סבון לניקוי עמוק
סבון לניקוי עמוק

קרם הבהרה טבעי, בשילוב מי פנים להבהרה ופילינג חומצות יבהירו את העור מכתמי שמש או גיל ללא פגיעה בלחות ובפגמנט הטבעי של העור.

קרם הבהרה
קרם הבהרה

ג'ל משקם

ג'ל טבעי משמנים אתרים כמו: לבנדר ולבונה, הידועים בתכונותם הרפואיות של עור פגום. בשילוב של פרופוליס, קלנדולה, קומפרי, קפסיקום ותה ירוק, הג'ל מצמצם משמעותית את הצלקות.

גל משקם העלמת צלקות אקנה בפנים
גל משקם העלמת צלקות אקנה בפנים

RELAX CREAM

קרם טבעי להרגעת העור ומניעת אדמומיות.

רילקס קרם להזנה ולשיפור מרקם העור
רילקס קרם להזנה ולשיפור מרקם העור

לסיכום, הבנו קצת יותר לעומק מה זה אקנה, מה זה טיפול בצלקות פוסט אקנה מה הקשר בין אקנה לתזונה ובאילו מוצרים כדאי להשתמש במקרה של אקנה. ובפעם הבאה כשמישהו שואל מה זה אקנה מוזמנים לדבר איתי.

לקוחותיי מספרות

2
1
מסיכת פלאים

קטעי וידאו מומלצים נוספים של חני רוזנברג

איך להכין מסכת לחות והזנה לעור יבש ולפצעונים

חני רוזנברג – נטורופתיה וקוסמטיקה טבעים

הכנת מסכה לפצעונים

3 טיפים איך למנוע "שחורים" על עור הפנים

יש לך שאלה? רוצה להתייעץ? אפשר למלא פרטים ונדבר

דילוג לתוכן